Az első elektromos autót 1881-ben mutatta be Gustav Trouvé a Párizsi Elektronikai Kiállításon. Az elektromos autók a hagyományos járművekkel ellentétben villanymotorral vannak ellátva, ezáltal csökkentve a környezetszennyezést.
Az autóipar fejlődésével és a környezettudatos gyártás kialakulásával jelentősen megnövekedett az elektromos energiával működő járművekre fordított fejlesztési igény.
Számos ország támogatja az elektromos autók terjedését, köztük Norvégia, India, Hollandia, Németország és az Egyesült Királyság is. Norvégiában egy szabályozás értelmében 2025-től csak elektromos és hidrogén üzemeltetésű járműveket helyezhetnek forgalomba.
Magyarországon is támogatják az elektromos autók használóit, több nagyvárosban a zöld rendszámtáblával ellátott elektromos autók tulajdonosainak nem kell fizetniük a parkolásért. Zöld rendszámot a tisztán elektromos és néhány hibrid, vagyis benzin-, dízel- és elektromotoros autók tulajdonosai igényelhetnek.
Az elektromos autók gyártása azonban egyre nagyobb környezetvédelmi kérdéseket vet fel, melyekkel több külföldi tanulmány is foglalkozik. Bár az EU a környezettudatosság jegyében azt tervezi, hogy 2025-től szabályozza a tagországokat a villamos meghajtású autók számának növelése érdekében, a gyártási folyamatok során kibocsátott káros anyagok mennyisége a hagyományos autókéval vetekszik.
Az elektromos autókban használt lítium-ion akkumulátorok gyártásánál felszabaduló széndioxid mennyisége megfelel egy belső égésű motor nyolc éven át tartó üzemelésének. Az elektromos autók üzemeltetése viszont minimális káros hatással bír a környezetre, melynek köszönhetően környezetvédelmi szempontok alapján mindenképpen pozitív megoldást jelent a jelenleg használt hagyományos autókkal szemben.
Az elektromos járművek fejlődésének legkiemelkedőbb példáját hamarosan minden érdeklődő megcsodálhatja. Elon Musk nyilatkozata szerint a Tesla október 26-án Kaliforniában bemutatja a világ első elektromos kamionját.
WhatsApp us